티스토리 뷰

뉴스영단어/영단어/고급단어/영어예문

 

(1)Amid

(흥분 공포심등이 느껴지는) 가운데, 중에

 

-그는 엄청난 박수가 쏟아지는 가운데 연설을 마쳤다.

He finished his speech amid tremendous applause.

 

-이런 정신없는 틈에..

Amid this chaos..

 

-바쁜 와중에 찾아뵀는데 오늘 여러분들을 즐겁게 해드렸는지 모르겠네요.

I hope we entertained you all amid your busy lives.

 

-반대 속에서도 원자력의 미래를 계획하는 인도

India Maps out a Nuclear Power Future, Amid opposition

 

(2)District

지구, 지역

 

-이 구역의 커피 왕

The coffee king of this district

 

-이 철도는 넓은 지역의 사람들에게 이용되고 있다

This railway serves a great district

 

-의사 한 사람이 넓은 지역을 담당하고 있다.

One doctor serves a great district

 

(3)Month-long

한달 동안의, 한달 간

 

-한달간 계속되는 캠페인은 금요일에 끝난다.

A monthlong campaign perioud ends Friday

 

-나의 여행은 한달 간 이었다

My trip was a month long

 

-그건 그저 한달 간의 방학과 같을거야.

It'll just be like a month long school holiday

 

-그들은 한달 간의 휴가를 끝내고 돌아왔다.

They returned from a month-long vacation

 

(4)dispute

분쟁, 논란, 논쟁

 

-반박 불가

Can't dispute

 

-그 부부는 돈 문제로 다투었다.

The couple had a dispute over money

 

-서로 양보하여 분쟁을 해결했다.

They settled the dispute by mutual concession

 

(5)Take after

~을 닮다

 

-당신 딸은 당신을 전혀 안닮았어요

Your daughter doesn't take after you at all

 

-이거 우리 아빠 닮았어요

I take after my father

 

-부모님 중에 누구를 더 닮았어요?

Who do you take after more, your mother or father?

 

(6)Turnover

매출량, 매출액

 

-그 회사는 연간 외형이 천만 달러이다

The firm has an annual turnover of ten million.

 

-실제로는 작년에 우리의 총 매출이 증가했다.

Our turnover actually increased last year.

 

-철도 근로자의 이직률은 낮다.

Turnover of railway worker is low.

 

(7)Break off

(억지로) 분리되다 갈라지다

 

-비행기 동체 뒷부분이 분리되어 있었다.

The back section of the plane had broken off

 

-그녀가 초콜릿을 한 조각 잘라 내더니 그것을 내게 주었다.

She broken off a piece of chocolate and gave it to me

 

-걱정 말고 마음 편히 가지세요

Stop worrying and set your mind at ease

 

-머리카락이 끊기더라구요

My hair started to break off

 

-나뭇가지를 부러뜨리다

Break off a branch

 

(8)Hand over

~을 넘겨주다, 양도하다

 

-그가 20만달러짜리 수표를 양도했다.

He handed over a cheque for $200000.

 

-그녀는 사직을 하고 자기보다 젊은 동료 한명에게 자리를 넘겨 주었다.

She resigned and handed over to one of her young colleagues.

 

(9)Incite

선동하다 조장하다

 

-이게 사실 좋은지는 잘 모르겠지만 팬덤의 싸움을 부추기는 방송이라..

Becuase this had incited the fight from each fandoms.

 

-그는 사람들에게 폭력을 선동한 탓에 비난을 받았다.

He was criticized for inciting the people to violence.

 

(10)Snub

모욕하다 무시하다

 

-내가 다정하게 해 보려 했지만, 그녀는 나를 완전 무시했다.

I tried to be friendly but she snubbed me completely.

 

-너도 알겠지만, 나는 내가 무시당한다고 생각해.

You know, I think I'm being snubbed.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

공지사항
최근에 올라온 글
최근에 달린 댓글
Total
Today
Yesterday
링크
«   2024/05   »
1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
글 보관함